Dupa Ouranopoli (Muntele Athos) si Kassandra (Afitos) iata ca am ajuns si in Sitonia, la Porto Carras.

Vedere de pe balconSitonia este spectaculoasa, satele mai mici si mai razlete, plaje intinse dar si stanci care coboara pana in mare, port la Neos Marmaras si Porto Carras, ce sa mai lungesc vorba, m-a cucerit cu totul.

Am ajuns dimineata, pe la 10-11, dupa o intalnire cu niste “politisti” in Bulgaria (nu-s foarte sigura daca erau adevarati politisti sau nu, ne-au cerut 20 de euro si ne-au lasat in pace) . Domeniul Porto Carras este foarte mare, hotelul de asemenea (am stat la Meliton, vedere la port). conditii excelente, si in camera, si la masa, si la piscine, la spa nu am ajuns.

Picina cu wetbarApropos de piscine, cel mai mult mi-a placut cea mai mare 😀 , care era total asimetrica, decorata cu stanci si cu cascade micute dar foarte placute. Si piscina cu jacuzi era foarte placuta, mie imi place mai mult sa inot decat sa stau in soare la jacuzi 🙂 .

Am fost la Hemel Meeting 2008, programul a fost foarte variat si atractiv, insa, din cauza copiilor nu am putut participa decat la o parte din manifestari. Seara etno mi-a placut cel mai mult, fiecare centru Hemel prezentand tara pe care o reprezinta, cu traditii, costume populare, turism,valori, chiar si culinar.  🙂

La Porto Carras, in afara celor 2 hoteluri mari Meliton si Sitonia  era o zona destul de mare in constructieMelitonrenovare, vile, teatru, centre de recreiere.Mi-a placut foarte mult si cum era amenajata zona de promenada din port, cu taverne, galerii comerciale, piste de biciclete, trenulet pentru turul domeniului. La taverna din port am mancat Spaghetti Marseiile cu creveti, primii creveti adevarati(necongelati) pe care i-am mancat, cu mustati de un metru (trebuie sa caut poza) :D.

La hotel am avut doar mic dejun si cina, tip bufet, insa mancare foarte buna si variata, cu greu rezistai tentatiei de a nu incerca din toate la o masa 🙂 Evident, foarte mare diferenta fata de Aristoteles Beach sau chiar Philliphos beach, unde am fost anii trecuti in Grecia. Andrei le dadea intotdeauna de lucru ospatarilor, aruncand diverse obiecte si plangand sa i le aduca inapoi, sa nu cumva sa se plictiseasca cineva pe acolo.

trenuletLocul de joaca pentru copii era ok, in fiecare seara nu puteam sa mergem la culcare fara sa se dea amandoi in leagane, balansoar, trenulet. La celalalt hotel locul de joaca era ceva mai mare si se putea ajunge usor. Tot acolo se puteau inchiria si hidrobiciclete cu tobogan, pentru amatori.

Nu am ajuns sa vizitam crama dar vinurile le-am degustat 😀 , pe cele rosii, si nu-s rele de loc, nici chiar foarte scumpe. Chateau Porto Carras 2002 era cel mai scump dintre ele, la hotel ajungand la 35 de euro, insa la supermarket era apoximativ 10 euro.Celelalte pana in 5 euro sticla, la supermaket .

Plaja pe SitoniaAm facut un tur al peninsulei, peisaje superbe, plaje intinse, cate o stana ici colo, casute modeste dar si foarte cochete, cu piscina si tot tacamul. Am mancat peste la o taverna razleata in mijlocul pustietatii, pe o plaja, Dimitris parca. Am mancat in locuri cat se poate de variate, la toate categoriile de standarde, si peste tot  mancarea era foarte proaspata si gustoasa. E adevarat ca la Hanioti am mancat mai ieftin, unele terase avnd un meniu special complet si mai ieftin, dar fiecare zona e cu farmecul ei.