Ma bucur ca tot mai multa lume dezbate problema responsabilitatii sociale. Initiativa celor de la responsabilitatesociala.ro este mai mult decat laudabila si sper ca va da de gandit mai multor persoane, din companii mari sau nu. Chiar daca la noi prea putine companii au inteles ca e de datoria lor sa se implice si sa ajute la rezolvarea catorva din problemele sociale, cred ca in viitor actiunea se va dezvolta si vom ajunge la o oarecare maturizare a societatii si ca noi toti vom dori sa ne implicam cu adevarat in problemele marunte si majore deopotriva ale societatii.

Nu am alta calitate sa-mi dau cu parerea decat aceea de simplu cetatean. Nu stiu daca nu am urmarit eu indeajuns, daca marile companii implicate in responsabilizarea sociala nu comunica suficient sau sunt prea putine cele care se implica, pentru ca pot numara pe degete companiile despre care stiu ca chiar fac ceva in aceasta directie. Si nu sunt o persoana care nu e interesata, ba chiar urmaresc stirile cu maxim interes.

Asa ca, la prima intrebare, si anume: Care au fost, din punctul tau de vedere, cele mai responsabile trei companii in 2007, si de ce?, raspunsul nu e foarte greu de dat, neexistand sute de companii in cauza. Vodafone, implicata si in campanii de educatie dar si mediu, Rompetrol sau Petrom, pentru campanii de mediu, Energy Holding pentru proiectul de curatare a Deltei Dunarii.

Ce te-a nemultumit referitor la cum au inteles companiile din Romania sa demonstreze ca sunt responsabile social, in 2007? (te poti referi atat la ce au facut gresit, cat si la ce nu au facut dar ar fi trebuit sa faca)

In primul rand ma nemultumeste ca sunt putine cele care se implica. Iar faptul ca se pune ca sunt companii care se implica dar nu vor sa fie cunoscut acest lucru mi se pare bizar si usor ipocrit. Oamenii trebuie sa stie, au nevoie de modele si companiile pot sa le ofere asta. Cum mi se pare ipocrizie si faptul ca MC Donald’s spijina gradinitele in timp ce-si face reclame mincinoase in randul copiilor. Sa afirmi ca mancarea MC Donald’s e sanatoasa si sa spui asta copiilor mi se pare de neiertat cu oricate campanii de responsabilizare ai face pe urma.Parerea mea.

Asa m-a nemultumit si campania Apa Nova,asa m-a nemultumit si campania politica, aceea cu :”Am votat, nu sunt carnat”.

Ce te astepti de la companiile care activeaza in Romania, din punctul de vedere al responsabilitatii sociale, in 2008? (te poti referi la cauzele pe care ar trebui sa le sustina, la modul in care ar trebui sa o faca, sau la modul in care ar trebui sa comunice despre asta)

Mi-ar placea ca tot mai multe companii sa se implice in educatie, sanatate, mediu. As vrea ca actiunile sa fie cunoscute, pentru a mobiliza si alte companii. E uimitor cum o persoana, Mihaela Radulescu, s-a implicat in mai multe campanii decat marile companii la un loc.

Cam atat am avut de spus.

taguri

    6 Comentarii


     

  • » Invitatia la bilantul Responsabilitatii 2007 - deschisa pana pe 17 ianuarie - Relatii Publice si comunicare online a comentat...


    […] Razvan Matasel, Sorin Tudor, Mihnea Miculescu, Andrei Sava, Andrei Rosca, Christina, Miruna, Nicoleta Dragomir, Dan Dragomir, Ciprian Ciucu, Alex Radescu, Vladimir Oane, Iulian Toma, Ramona Patrascanu, Marian […]


  •  

  • Ramona Cantaragiu a comentat...


    Salut! Ai dreptate, tot mai multa lume vorbeste despre CSR. Eu fac parte din echipa Grey Busters si incercam momentan sa dezvoltam un website prin care sa familiarizam lumea cu CSR si actiuni CSR ale companiilor din Romania. Te invitam sa intri pe http://www.citizenact.com/wikisblogs/wiki_buc367.php?id_page=973&id_section=288#titresection
    si sa ne lasi un comentariu.


  •  

  • Marius Balaci a comentat...


    Salutare Lila,

    Te invit sa participi si la editia de anul acesta a Bilantului. Gasesti informatii complete la:

    http://www.responsabilitatesociala.ro/dialoguri/bilantul-responsabilitatii-sociale-pe-2008.html


  •  

  • lila a comentat...


    Din pacate n-am apucat sa raspund in timp util.
    Apreciez foarte mult companiile care se implica social, in continuare sunt destul de putine sau nu sunt si vocale. In afara de campaniile Vodafone, Samsung (pentru protejarea mediului),Orange, Cosmote, Petrom, foarte vag am mai auzit de altele.
    Cred ca si noi, consumatorii, putem incuraja si sprijini companiile care se implica in astfel de campanii. Pentru unii pare o naivitate dar in continuare voi cumpara de la firme care recicleaza, care doneaza din incasari o mica parte pentru educatie, pentru sanatate, pentru oameni aflati in suferinta, pentru mediu.
    Nu cred ca e constructiva atitudinea unora, conform careia companiile se implica numai pentru propria imagine si atunci sa-i boicotam sau sa negam meritele in totalitate. Nu se asteapta nimeni la lucruri gratuite dar daca poate fi si in folosul altora, nu numai al companiilor, nu inteleg de ce sa nu-i sprijinim, atat cat se poate.


  •  

  • Lila » Blog Archive » Responsabilitate sociala 2008 a comentat...


    […] Uncategorized (8) Comentarii recente:lila commented on Bilantul Responsabilitatii Sociale 2007 […]


  •  

  • Bilantul responsabilitatii sociale 2010 | Lila a comentat...


    […] mai scris de responsabilitate sociala aici si aici. Pe aceeasi tema:Bilantul Responsabilitatii Sociale 2007Responsabilitate sociala 2008Buy Back! […]

Leave a Reply









Please note: Comment moderation is enabled and may delay your comment. There is no need to resubmit your comment.