De data asta am mers in Thassos. Locatie excelenta daca iubesti marea si calatoriile. Noi am fost la Makryammos Bungalow, zona perfecta pentru familii cu copii sau iubitori de mare si liniste. Sunt insa pe Tassos si oferte pentru cei ce vor o vacanta mai activa, cu sporturi acvatice (mi-au cam ramas ochii la parasuta pe mare-munte, in Chris Amoudia), atv-uri si biciclete, disco pe plaja, etc.

Sigur ca la Makryammos am fost putin privilegiati: plaja privata, nisip alb fara pietre, animale in gradina hotelului – caprioare si pauni, munte si mare la un loc. Peste tot insa in Thassos  apa e verde si curata, cu pestisori si alge putine, imposibil sa nu-ti placa.

La Makryammos marea calda si in trepte e perfecta pentru copiii de toate varstele. Am vazut bebelusi care abia invatasera sa mearga zbenguindu-se cu placere in mare 🙂 Lui Andrei i-a placut la nebunie. Si Marei dar ea deja e mare si obisnuita cu marea. Andrei e foarte curajos si isi tot scotea colacul sa inoate fara 🙂 Clar, pana la urmatoarea vizita la mare mergem la lectii de inot.

Piscina de la Markyammos nu e spectaculoasa, ca la Porto Carras, de ex, dar noi nu prea am simtit nevoia sa mergem la ea. Ne-am balacit cu mare placere in mare si am colindat si imprejurimile si am facut baie si in alte plaje de pe Thassos, fiecare cu farmecul ei. Am gasit si plaje salbatice, retrase, curate si cu o apa excelenta.  Este si piscina pentru copii, cam micuta as zice eu, cu apa foarte calda, pe care la fel am sarit-o, pentru ca am preferat marea de data asta.

Am avut camerele cele mai departate de plaja, lucru care ne-a dezamagit la inceput, dar ne-am organizat si am capatat conditie fizica tot urcand de 2-3 ori pe zi panta destul de abrupta:) . Cand plecam la micul dejun plecam pragatiti si de plaja si astfel scuteam un drum. Oricum ne-a prins bine miscarea.

Locul de joaca pentru copii la Makryammos e cam slabut, mai ales dupa ce te-ai jucat prin parcurile din Bucuresti. Cateva leagane, un tobogan si cateva balansoare, cam atat special pentru copii insa pe noi ne-a acaparat cu totul marea si nu am dus dorul altor jucarii. Mai ales ca am si colindat insula, atat cat ne-au tinut puterile si timpul (ne-am incumetat pana la Giola si cu greu am reusit sa ne intoarcem, dar o sa povestesc aici de asta) .

Peisaje salbatice, muntii de pana la 1200 m ce coboara in mare, stanci de marmura si nu numai, capre salbatice in varf de stanca, insule micute si spectaculoase in jurul insulei, drumul care e o adevarata provocare pentru soferi, cu nenumarate serpentine, apa verde si lina, florile de la tot pasul, leandri, petunii, hortensii, nelipsitele ghivece cu busuioc si nu in ultimul rand macarea, proaspata si variata, sunt numai cateva din motivele pentru care turistii se intorc iar si iar pe Thassos. Ca sa nu mai vorbim de farmecul casutelor traditionale pentru care merita sa bati tot drumul .

Citeste povesti din Grecia si aici!

taguri, , , , ,

Un comentariu

• Mancare greceasca III | Lila a comentat...