N-am mai scris nimic despre dieta pentru ca.. am ignorat-o. Mda. Mi-e rusine, mi-e groaza mai bine zis, dar am ajuns aici.  Ma apucasem sa scriu despre asta ca sa am o motivatie mai buna, in speranta ca ma voi tine mai usor de program. A functionat, o vreme. Ma bucuram foarte tare dupa ce-mi faceam exercitiile si ma gandeam ca am despre ce sa scriu. Dar, usor usor n-a mai contat nici asta. Cea mai mare greseala pe care am facut-o a fost ca am renuntat la miscare, atat la exercitii cat si la mersul pe jos zilnic. La asta se mai adauga si cinele intarziate si iata ca tot ce reusisem sa dau jos s-a intors. N-are rost a povestesc despre scuze. As putea scrie volume intregi despre scuze, dar n-ar fi decat timp irosit.

Stiu foarte bine ca cel mai mare dusman al meu sunt eu insami. De fiecare data cand fac sport ma simt asa de bine! Cum e posibil sa uit asta asa usor si sa-mi tot gasesc scuze in zile proaste sau alte asemenea? Sper ca motivatia de acum sa fie mult mai puternica si sa reziste. Cel mai important e sa reziste! Motivatia nu tine atat de aspect, cat mai ales de sanatate. Cand am auzit la Dr Oz ca, daca scapi de 4,5 kg, iti prelungesti viata chiar cu 10 ani m-a pus serios pe ganduri. Am motive serioase pentru care vreau sa traiesc mai mult alaturi de familia mea asa ca trebuie sa ma pun pe treaba!

Mi-am facut un program personalizat la Dr Oz si ma straduiesc sa-mi indeplinesc toate sarcinile.

Regula nr 1 a fost cu masuratorile: greutate, inaltime (nu s-a modificat, slava Domnului), tensiune, colesterol. Nu sunt surprize, in afara de greutate.

Regula nr 2 era deja indeplinita: Fara bauturi racoritoare. Beau apa si ceai, verde dar nu numai, de mai multa vreme. In general nu beau suficient ceai, 3-5 cesti ar fi super, rar ajung la 3 pe zi.

Regula cea mai grea – masa de seara tarzie. Reusesc sa imi impun sa mananc mai devreme, problema vine mai tarziu, cand ma tot trezesc ba rontaind alune, ba putina branza sau ceva de genul asta. Asta trebuie sa inceteze!

Regula cu care voi lupta zi de zi, pana va deveni rutina (va deveni vreo data?): miscare. Aici am deja cateva schimbari fata de faceam inainte: nu mai aleg fie pilates fie plimbare, ca e mai usor sa-mi gasesc scuze asa: daca ploua si nu pot la plimbare atunci dublez exercitiile in casa. Si, deocamdata, schimb pilates pe exercitii cu dans si cardio, par mai antrenante si mai energizante, cel putin in momentul asta.

Si cu controlul portiilor mai am ceva de furca, pana imi va fi evident cat e o portie din fiecare. Ce am retinut de la Dr Oz: Nu manca o portie mai mare decat pumnul tau! Si chiar functioneaza. Doar la salata imi permit sa depasesc masura. Si, mai nou, am observat ca o salata mare de spanac cu lamaie si ulei de masline chiar taie foamea. Ati incercat?

Am inteles si de ce sunt importante 5 mese pe zi, sau, ma rog, 3 principale si 2 gustari. Este o masura foarte buna de a tine foamea sub control. Nu trebuie sa-ti fie foame! Ce mai am de facut: sa-mi cumpar pungute mici in care sa portionez gustarile. Folosesc deja farfurii mai mici dar, cand iau o gustare de alune, de ex, imi e greu sa apreciez exact ca am terminat o portie. Imi voi pune in pungute cate 20-25 de alune, sa-mi fie mai usor sa realizez ca mi-am terminat portia.

Regula referitoare la medicatie: iau vit B complex, iar Ca+Mg+D3, nu pentru dieta. Dr Oz recomanda Mango African, eu deocamdata n-o sa-l incerc. Nu caut medicamentul sau alimentul minune, vreau un stil de viata sanatos.

Am modificat retetele, fac liste de cumparaturi din ce in ce mai bine. Ma asteapta un drum lung in care cele mai multe reguli as vrea sa le tin pe viata.

Deocamdata sunt optimista si plina de energie, mai ales ca am si dansat. Voi reveni cu detalii 🙂

Urati-mi succes ca am nevoie!

tags, , ,